CIPE’s Programs in the Latin American & the Caribbean Region

Flyer

CIPE focuses its work in the Latin American and Caribbean region on initiatives that contribute to democratic and economic development. Our regional work areas include women’s economic empowerment, combating corrosive capital (international financing to countries lacking transparency, accountability, and market orientation), strengthening the private sector in regions affected by poverty and violence, training entrepreneurs in transparent processes for government contracts, promoting the digital economy, among others.

Programas de CIPE en la región de América Latina y el Caribe

Descripción: CIPE enfoca su trabajo en la región de América Latina y el Caribe en iniciativas que contribuyen al desarrollo democrático y económico. Nuestras áreas de trabajo a nivel regional incluyen el empoderamiento económico de la mujer, la lucha contra el capital corrosivo (financiamiento internacional a países que carecen de transparencia, rendición de cuentas y orientación de mercado), el fortalecimiento del sector privado en regiones afectadas por la pobreza y violencia, la capacitación a empresarios en procesos de transparencia para contratar con el Estado, la promoción de la economía digital, entre otros.

Published Date: January 04, 2024