REN Demands Immediate End to Violence

04.23.2018 | Press Releases

This is a press release from CIPE’s partner in Nicaragua, the Network of Businesswomen of Nicaragua (REN).

See below in both English and Spanish.

REN Demands Immediate End to Violence

The Network of Businesswomen of Nicaragua, REN, demands that government authorities, the police, and the military immediately cease all violence, and meet the demands of students, the Episcopal Conference, The Holy Father Pope Francis, and COSEP.

Ending all repression is a requirement to initiate a successful, broad, and inclusive dialogue, which must be established to restore peace. This dialogue should include representatives from different parts of society, and must work towards restoring peace and stability based on democracy, respect for human rights, and the rule of law.

These are the prerequisites to start the dialogue:

1. The immediate end to violence by police authorities.
  2. Restitution of freedom of the press.
  3. The release of unjustly incarcerated students and allowing them back to being students without reprisal.

The businesswomen of REN demand a long-lasting peace, based on freedom and equity, for the well-being of all Nicaraguans.

Statement given in the city of Managua on April 23, 2018.

Ren Demanda Cese Inmediato A La Violencia

La Red de Empresarias de Nicaragua, REN, demanda a las autoridades de Gobierno, la Policía y el Ejército el cese inmediato a la violencia, atendiendo las demandas de los estudiantes, la Conferencia Episcopal, las palabras del Santo Padre el Papa Francisco y el COSEP.

La detención de la represión es un requerimiento para el inicio y éxito del dialogo amplio e inclusivo, que debe establecerse para regresar al camino de la paz. Este dialogo deberá incluir a representantes de los distintos actores de la sociedad y dirigirse a retornar a una paz y estabilidad basada en la democracia, el respeto a los derechos humanos y el estado de derecho.

Son prerrequisito para el inicio del dialogo:

1. El cese inmediato a la violencia por parte de las
    autoridades policiales.
  2. La restitución de la libertad de prensa.
  3. La liberación de los estudiantes injustamente
    encarcelados y su integración a la vida estudiantil sin
    represarías.

Las empresarias de la REN demandamos una paz duradera, cimentada en la libertad y la equidad, y facilitadora del bienestar de todos los nicaragüenses.

Managua lunes 23 de abril del 2018.